Snertingdal – Søndre Land 1-3

4-4-2:
Snertingdal:
Ole Kristian – Svein Inge, Tony, Nicklas, Anders – Daniel, Simen, Vegard, Christoffer – Sivert, Kristian.

Innbyttere: Joakim, Tomas, Bjørn Ole, Per Arvid.

1.omgang:

Snertingdal starter best de 5 første minuttene før Søndre Land tar over kampen litt etter litt, men det er lavt tempo på omgangen.

Det skjer ikke så mye i kampen, mye balltrilling og som nevnt lavt tempo. Etter 15 minutter spilt får Snertingdal en halvsjanse når Sivert får ballen på høyrekanten og slår inn bak forsvaret til Søndre Land. Kristian løper inn i feltet, men når aldri ballen så det blir ikke noe mer ut av det.

Ca 2 minutter senere så er det mye av det samme, men bare at denne gangen er det Kristian som får ballen på høyrekanten. Han har en mann i rygg så han sentrer til Daniel som ikke nøler med å slå et innlegg. Innlegget er det også veldig høy klasse over. Christoffer («comeback kid» ) kommer på bakre og får hodet på ballen og header til høyre for keeper og i mål.

Det tar ikke lang tid før Søndre Land kommer tilbake. Noen minutter etter målet så vinner Søndre en duell og får spilt gjennom spissen til Søndre alene med Ole Kristian. Spilleren til Søndre Land nøler ikke og setter avslutningen kontrollert i nærmeste, og lurer Ole Kristian til andre siden.

Ellers er det ikke så mye nevne fra 1.omgangen bortsett fra at Søndre Land har vært det beste laget.

Pause: Blir to bytter i pausen. Bjørn Ole og Per Arvid kommer inn for Nicklas og Anders.

2.omgang:

Det skjer ikke så mye fra Snertingdal sin side i denne omgangen. Det virker som Søndre Land er det laget som har mest og gi.

Etterhvert får Søndre Land ballen på høyrekanten og slår inn på bakre stolpe hvor en Søndre Land spiller vinner duellen og header inn i nærmeste hjørnet fra 2 meter. Dermed står det 1-2 til Søndre Land.

Søndre Land er veldig aggressive i presset, noe som gjør at Snertingdal stort sett får brudd mot seg når de prøver å spille ballen seg i mellom.

Etterhvert så får også Joakim og Tomas spilletid, uten at det hjelper noe nevneverdig. Snertingdal har rett og slett ikke dagen.

Midt i omgangen så får Søndre Land en corner fra høyreside. Corneren slås presist inn og kapteinen til Søndre Land er overlegen i sin duell og får til en kraftig heading som går opp i nettaket, dermed står det 1-3 til Søndre Land.

Tilslutt blåser dommeren i fløyta og Søndre Land kan notere seg en velfortjent seier. Dette viser at Snertingdal fremdeles har litt og jobbe med før seriestart.

1-0: (Christoffer Grøterud/ass. Daniel Berg)
1-1: (Søndre Land)
1-2: (Søndre Land)