Ringelia – Snertingdal 0-3

Snertingdal tok turen til Ringelia for og kjempe om 3 nye poeng. Været var fantastisk og alt lå rette til en god kamp på en nyklipt bane.

Snertingdal manglet en god del spillere, og hadde bare en innbytter i hele kampen på en ellers varm og tung dag på «jobben»

4-3-1-2
Snertingdals lag:
Marius Holmen – Niklas Engen,Per Arvid Håkonsen, Tommy Johansen, Bjørn Ole Sakshaug – Ketil Owren, Lars Petter Olsen(k), Bjørn Tore Alund – Jan Grøterud – Hovel Lønnum, Marius Owren.

Innbytter: Joakim Røstad.

DSC_0090

1.omgang:
Snertingdal gikk rett til verks i en ny formasjon, hvor vingback Niklas skulle være offensiv og sette forsvaret ut av Ringelia ut av spill noe som fungerer ut merket de første 20 minuttene av kampen. Ringelia har omtrent ikke ballen og Snertingdal scorer alle sine 3 mål i løpet av det første 19 minuttene.

0-1: 7 minutter spilt av omgangen så ruller Snertingdal opp til ett angrep på venstresiden anført av en meget god Bjørn Tore, som etterhvert skaffer seg nok rom til og slå ett innlegg som ender på bakre stolpe. Der venter Jan på ballen, han tar ned ballen på brystkassen og skyter den i lengste hjørnet. Fint angrep av Snertingdal.

DSC_0104

0-2: Snertingdal fortsetter og eie ballen i starten av kampen, og etter mange sjanser som ender i treverket så kommer det betryggende 2 målet. Marius Owren mottar ballen innenfor 16 meteren til Ringelia, bruker ett touch for å legge til rette til venstreslegga, men han treffer ikke helt rent med skuddet sitt og ballen ender opp hos Hovel som er iskald i avslutnings øyeblikket setter ballen til høyre for keeper.

0-3: Marius mottar ballen på hjørnet av 16 metern, han viser trygghet og overblikk i det han får ballen og istedet for og fyre av ett skudd så ser han att Jan har masse rom foran mål. Han sender av gårde en lur pasning til Jan som elegant setter ballen i kassa.

Etter målene så slipper Snertingdal seg ned og gir Ringelia litt mer ball men kommer ikke til noen målsjanser noe keeper’n i første omgang, Marius Holmen og resten av laget satte stor pris på.

DSC_0094

Pause: Det blir noen små endringer i pausen. Per Arvid erstatter Marius i mål, Marius går inn på høyreback og Niklas går inn som midtstopper. Joakim går inn på høyreving og Hovel får noen minutters hvile.

2.omgang

Hele laget var enig i att vi ikke hadde noen topp dag, lite tempo og aggressivitet i laget. Nicklas Helli prøver og få laget til å gjøre en bedre innsats i 2.omgangen.

Men 2.omgang blir vel rett og slett en kjedelig affære med masse balltrilling fra Snertingdal og lite sjanser. Ringelia hadde kun ett frispark fra 30 meter som ender over mål, ellers så Snertingdal meget god kontroll. Og med tanke på all den ballbesittelsen Snertingdal hadde så burde man forventet mer sjanser og mål, men Ringelia er bedre defensivt enn når de angriper.

Mål:
0-1: (Jan Grøterud/ass. Bjørn Tore Alund)
0-2: (Hovel Lønnum/ass. Marius Owren)
0-3: (Jan Grøterud/ass. Marius Owren)