G16 Snertingdal-Næroset (4-0) 5-2, 10.juni

Denne gang ventet tabelljumbo, Næroset, og det var lov å håpe at vi skulle dominere. Vi prøvde oss på en uvant 3-5-2 formasjon, og vartet opp med et trykk uten like de første 25 minuttene. Bortelaget ar knapt inne på vår halvdel før halvtimen var passert.

Gutta vartet opp med godt pasningspill og varierte fint med å bruke bredden, og publikum hadde knapt «satt seg» før det ble skapt både ett og to farlige tilløp, men scoringen kom ikke før på det tredje angrepet. Nereng sender en flott pasning ut til Joakim som er på et fint løp på venstre flanke, han drar seg forbi to motspillere, kommer ned til dødlinja og legger et nydelig innlegg som Hansi såvidt toucher, før Øvern kommer på bakre stolpe, får kontroll på ballen og plasserer ballen nydelig forbi keeper.

Stormløpet fortsetter og etter drøyt fem minutter er Pedersen på et raid, dribler seg gjennom, mister ballen et øyeblikk, Hansi tupper den tilbake til Tomas P, som lurer av et par forsvarere og setter ballen kontant i mål…

Ytterligere sju minutter og noen angrep senere, så kommer 3-0. Et fint utspill fra keeper Alex RS, en liten stuss fra Hans Jørgen, før Vemund får ballen. Han lurer av og løper fra to forsvarere og putter sikkert.

Vi holder trykket oppe og skaper noen sjanser til det neste kvarteret, men uten å score. Dette er nok med på å gi Næroset sjøltillit og etter drøyt halvtimen ruller de opp et fint angrep, som ender med at spissen deres står alene på femmeteren, klemmer skikkelig til og alle «ser» reduseringen sitte….alle unntatt AlexRS som ligger rett ut, halvannen meter over bakken og skyter «ny fart» i svevet og slår ballen til corner…..tror de fleste måtte gni seg litt i «auga» der, ballen satt jo i krysset??

Like før pause sørger Egil for at vi får et frispark fra 30 meter, vanligvis ufarlig, men ikke når Stian er eksekutør. Suverent skrur han ballen med en dupp mot bakerste stolpe og ballen daler ned i rett tid til å sitte i nettmaskene. En forholdsvis god omgang, hvor vi kanskje burde ledet med seks-sju mål, men det står 4-0.

Andreomgangen lugger atskillig mer, litt usikkert å peke på en konkret ting, men med såpass kontroll på kampen så blir det litt rokkeringer på laget, bytter av posisjoner osv. Vi slipper uansett Næroset litt tilbake i kampen, og etter bare fem minutter roter vi bort ballen i en puslete duell litt inne på motstanders halvdel, kantspiller raser framover og et innlegg nærmest fra 25-30m sleives i retning mål og over vår keeper, som har fungert nærmest som midtstopper så langt i kampen. Lite skjer de neste tjue minuttene, helt til vi atter får et frispark, denne gang fra snaut tjue meter…atter en gang Stian og atter en gang mål.

Ti minutter før slutt står gutta våre bak og triller ball, og da Næroset plutselig snapper den så åpnes en mulighet som han griper og fastsetter resultatet til 5-2 etter en lobb fra 17-18 m

Vi var kanskje litt skuffet over ikke å vinne mer, men det får ikke blitt mer enn 3 poeng og med sju strake seiere i år og ETT år siden forrige tap for laget vårt i seriespill er allikevel en fantastisk prestasjon!

Målstatistikk
1-0 3 min. Alexander Øverstad (ass: Joakim Svehagen/Hans J Alund)/skudd 6m
2-0 6 min. Tomas Pedersen (ass:Hans J Alund)/skudd 8m
3-0 14 min.Vemund Snekkerhaugen (ass: Alex RS/Hans J Alund)/alene m keeper 8m