G16 Raufoss3-Snertingdal (1-3) 1-3, 19. august

Kampreferat Kai Øverstad

Før kampen var det en fast bestemt gjeng at forrige kamps labre innsats skulle revansjeres. Og det var helt tydelig fra start at de mente alvor. Aggressive i press på ballfører og tøffe i dueller fra start, gjør at vi tilriver oss et lite overtak. Og allerede i det andre gode angrepet lykkes vi, snaut fire minutter er spilt da Tomas P vinner ballen på midten, spiller en god pasning ut til høyre, mellom back og midtstopper, der Alex Ø kommer på løp og fra 10-12m setter han ballen iskaldt forbi en utrusende keeper i lengste hjørne. Etter dette har vi mye bra spill i laget, men mye stoppes av Raufoss’ keeper. Etter 20 min slår Stian en herlig pasning opp til Trym som nå er dyttet opp på topp, han kommer seg mellom midtstopperene og vipper ballen vakkert over keeper fra 16m. Nå går det på autopilot og selv om Raufoss kommer mer inn i kampen, går de stadig i offsidefella. Etter drøye halvtimen punkteres kampen, da Tomas P kombinerer med Trym og vinner ballen i duell med to «gulinger», rolig lobber han ballen over keeper fra 7-8m. Etter dette bølger det litt frem og tilbake, men to min på overtid i 1.omgang fastsetter Raufoss resultatet til 1-3 da de spiller fine pasninger og et fint innlegg fra venstre, blir møtt på bakre stolpe med en kontant avslutning.

Andre omgang bar preg av Raufoss dominans, men meget god innsats både av utespillere og ikke minst keeper Alex RS hindret flere baklengs selv om det var «hett» de siste minuttene. Vi hadde også to-tre store sjanser uten nettkjenning, men alt i alt fortjent seier med den voldsomme viljen gutta hadde. Alle scoret bra på børsen, men dalens beste: BB Tomas Pedersen 9p

Målstatistikk
0-1 4 min Alex Øverstad (Tomas Pedersen)
0-2 21 min Trym Engen (Stian Engen)