G16 Nes/Ringsaker-Snertingdal (0-0) 0-4, 4.juni

I årets sjette kamp dro vi til Nes, men ikke for å «spelle omkamp»….Hjemmelaget kom nylig fra et knepent tap mot serieleder Ø.Slidre, og det var derfor viktig å mane til innsats før kampen, til tross for motstanderens dårlige tabellposisjon. Ganske riktig, vi møtte et svært løpssterkt og agressivt Hedmarks-lag. De første førti minuttene sleit vi virkelig med å spille oss til de store sjansene, og i tillegg var vi litt på hæla ved flere anledninger og det var svært viktig at vi hadde en trygg siste skanse. Omgangen endte dermed målløs.

I pausen bestemte vi oss for å legge om til 4-4-2 for å legge mer trykk på forsvaret deres, samtidig som deres midtbane MÅTTE bli slitne, så mye som de løp før pausen. Taktikken stemte perfekt og etter drøyt fem minutter, vant Vemund en duell på midten, spilte seg opp i banen sammen med med Trym og Thomas, og til slutt er det Trymmern som får ballen på ca 12m hold og sender kula sikkert til venstre. Endelig er vi på G….

Snaut ti minutter senere er det «T(h)omas-guttene» som har regien. Tomas P vinner ballen rundt midtstreken, og går på et voldsomt raid ut mot venstre, klarer å komme seg forbi både to og tre motspillere, før han drar seg inn i banen og lurer av den ene midtstopperen nede ved «død-linja», ser opp og sentrer til en perfekt plassert Thomas M, som har fristilt seg og styrer ballen elegant i keeperens lengste hjørne, hans tredje mål i år. 13-åringene har puttet 2-0 og vi styrer kampen fullstendig.

Noen minutter senere får vi corner, og som vanlig er disse strøkne fra Magnus N og aller best i luftkrigen inne i feltet er Tomas P, som header inn vårt sjette corner mål i år. Frasen «corner er mål» har virkelig slått til for oss, selv om omfattende og verdensomspennende statistikker tilsier at bare 1 av 30 cornere gir scoring.

Etter dette kommer en periode hvor begge lag har noen sjanser og Alex RS må vise fram noen ubegripelige tigersprang for å holde nullen.

Ti minutter før slutt settes punktum da Vemund stutter et utspill fra keeper videre, og Tomas P er som vanlig på farten, og løper fra N/Rs forsvar med ballen og alene med keeper setter han sikkert sin andre scoring for kvelden. En solid seier og en meget solid andreomgang for vår del.

Disse «scoret» høyest på børsen med 8p: Vemund, Trym, Nereng, men med to mål og en assist, et lite knepp over og tittelen BB: Tomas Pedersen 8p

Målstatistikk
0-1 47 min. Trym Engen (ass: Vemund S/Thomas M)/skudd 12m

0-2 55 min. Thomas Martinsen (ass:Tomas Pedersen)/styring 7m