G16 Brøttum-Snertingdal/Torpa (2-1) 3-4, 13/5

Mål: Karol Czerwionka, Magnus Nereng (str), Sondre Engen, Simen Haugen

Etter et litt forsmedelig tap mot Storhamar, «krumme gutta nakken» og reiste på nytt over Mjøsbrua, denne gangen til Brøttum på poengjakt. Etter tabellen å dømme visste vi at dette laget kunne bli en jevnbyrdig motstander og at innsatsen kunne bli utslagsgivende.

Dal’n gikk offensivt til verks og satte trykk på hjemelaget rett fra avspark og rullet fort opp to-tre angrep. Etter 3 min. så kom en solid avklaring fra Brøttum og Magnus Tomter sendte omgående en lang «pooler» opp hjemmelagets målfelt, der ble det jobbet intenst og etter litt klabb og babb kunne Karol C fortjent dytte ballen i nettet. Etter dette virket det som vi ble litt fornøyde og vi inviterte Brøttum «med på dansen» og de overtok eterhvert noe av spillet. Litt surt, men ikke helt ufortjent, kunne de så både utligne og ta ledelsen før 20.min var passert. Vi ga dem solid hjelp både med å droppe markeringer og oppheve vår egen offside-felle med 15 meter. Omgangens siste 20 minutter ga begge lag en del sjanser uten at de ble omsatt i scoringer.

Pausepraten ga inntrykk av at alle var enige om at måtte jobbes litt hardere og som sagt så gjort; kaffegjestene hadde knapt fått satt seg før utligningen var et faktum. Karol jobbet på en tilsynelatende håpløs ball og fikk kjempet seg til å kunne legge en pasning ut fra død vinkel der Sondre E, hadde plassert seg i perfekt posisjon og styrte ballen elegant i mål. Nå var det spill mot et mål og etter ca 49 min, var dt en Brøttum spillerene som hadde glemt at håndball-sesongen var over….straffe! Denne satte som vanlig Magnus Nereng enkelt og vakkert i mål. Dessverre så brukte vi de neste to minuttene på å juble ferdig og hjemmelaget takket og bukket og gikk rett i angrep, så målprotokollen atter sto likt, 3-3. Et øyeblikk så var laglederbenken i tvil om det var av ren høflighet vi bidro til at det skulle bli poengdeling, men det ble med tanken. Bortelaget var det dominerende i 2.omgang og vi spilte oss fram til mange små- og halvsjanser. Dog, ikke før i det 64. minutt lyktes vi og denne gang var det Simen H som jobbet seg til en avslutningsmulighet og satte ballen klinisk til side for keeper. På slutten bølget det naturlig nok noe att og fram, men da sluttsignalet kom var det en fortjent seier til lykkelig mannskap.

Årets første seier, og bare det i sjøl en bragd for et mildt sagt «brokete mannskap» som har bevist at de har framtiden foran seg. Mer moro venter.

BB: Magnus Nereng

Kampreferat Kai Øverstad.