Vågå – Snertingdal 1-2

11311697_774146589369662_1738116673_n

Innbyttere: Joakim Røstad(byttet inn), Svein Inge Alund, Marius Holmen, Anders Haugen(byttet inn), Per Arvid Håkonsen.

1.omgang:
Etter forrige kamp har Snertingdal vært fast bestemt på at vi må løfte oss og vise at vi faktisk vil spille i 4.divisjon.
Snertingdal starter klart best og presser Vågå til å sende lange baller i sterk motvind, dette gir oss muligheter til å løfte opp laget og skape sjanser. Snertingdal er det beste laget i starten av omgangen, og spiller bra og variert på det offensive.

Etter 11 minutter spiller Snertingdal seg gjennom på venstre kanten. Christoffer blir spilt igjennom av Daniel og kommer til slutt alene mot keeper og til tross for skrått hold så setter han skuddet kontrollert til side til keeper med venstre. Dette gir optimisme i stallen, og Snertingdal fortsetter å presse! Sivert kommer også til noen farligheter, men skuddene gikk dessverre over mål. Det var ikke så lett å beregne den sterke vinden i denne kampen, noe som resulterer i den del merkelige skudd og pasninger.

Vågå på sin side er heller ikke helt ufarlige selv om Snertingdal som regel hadde full kontroll på det som kom. Men Vågå fikk en corner på sin høyre side og corneren slås presist inn i feltet hvor en Vågå spiller får stå helt alene, men avslutningen kommer rett på Ole Kristian som får kontroll på ballen. Vågå tar mer over kampen jo nærmere vi kommer pause, og styrer mer og mer banespillet. Dette resulterer i mer sjanser til Vågå.

Vågå kommer etter hvert på sin høyre side og slår et innlegg som blir halvveis blokkert ut til 20 meter, hvor en Vågå spiller står og skyter på direkten. Skuddet går i stolpen, men Snertingdal får klarert. Dette var et lite varsel på det som snart skulle komme.

Etter 44 minutter så blir spissen til Vågå spilt fri gjennom forsvaret til Snertingdal hvor det muligens kan se ut som han er i offside. Spillet går videre og spissen til Vågå kommer alene mot Ole Kristian. Det er kraft i skuddet og ballen ender opp i mål. Dette var det siste som skjedde i 1. omgang. Stillingen er 1-1 til pause.

2.omgang:
Denne omgangen blir lik 1. omgang. Det er mye dueller og en del slurv fra begge lag som gjorde dette til en kamp med lite sjanser, og med tanke på den sterke vinden som var så kan man ikke forvente så mye mer.

Men Snertingdal ville absolutt mest og det resulterer i ny scoring. Tomas vinner ballen på egen banehalvdel og tar med ballen oppover før han vrir spillet og sentrer til Christoffer på motsatt side. Christoffer er våken og løfter blikket hvor han ser at Sivert er på løp, og sentrer videre til han. Sivert tar med ballen inn mot hjørnet av 16 meteren og ser at Daniel kommer som en rakett inn i feltet og lobber ballen inn. Daniel får tatt med ballen forbi keeper og skyter i åpent mål. En kjempe kontring av Snertingdal, og dermed står det 2-1!

Vågå på sin side skaper ingen spesielt store sjanser som setter Ole Kristian på de store prøvene, og selv om Vågå etter hvert presser mer så klarer de ikke å omsette sjansene sine til noe farlig. Snertingdals spillere tar det nå mer med ro og ligner mer på seg selv.

Litt utover i omgangen får Snertingdal et frispark ca 30 meter fra mål. Sivert går ut for å ta denne og skyter hardt inn mot mål, rett på keeper som ikke har kontroll og videre ut til corner.

Dette var som sagt ingen fintspillende kamp, men måten Snertingdal løfter seg opp etter den svake starten vi har hatt i serien er imponerende. Det er ingen tvil om at det ligger mye i det mentale hos spillerne, og vi kan håpe at dette får oss til å innse at vi ikke er dårligere enn de andre lagene i avdelingen.

Nå er det bare å glede seg til hva som skjer videre, for neste fredag (29.05) har vi vår første hjemmekamp!

Snertingdals beste:
3 stjerner = Christoffer Grøterud
2 stjerner = Vegard Jostad
1 stjerne = Kristian Grøterud

0-1( Christoffer Grøterud/ass. Daniel Berg)
1-1( Vågå)
1-2( Daniel Berg/ass. Sivert Lomsdalen)

,