Redalen – Snertingdal 6-3

11119771_786452041472450_2015416706_n

Innbyttere: Jan Grøterud (byttet inn), Christoffer Grøterud (byttet inn), Anders Haugen, Joakim Røstad (byttet inn), Mats Hasle (byttet inn)

1.omgang:
Etter 5 minutter får Redalen en corner som i første omgang klareres av Snertingdal, men på 18 meter står en spiller fra Redalen og plukker opp ballen og skyter. Han treffer en Snertingdal spiller som igjen treffer Pål Haugland etter et dårlig forsøk på klarering. Fra 7 meter setter Pål Haugland ballen enkelt i mål.

Snertingdal løfter seg etter denne sjokkstarten og det tar ikke mange minutter før Snertingdal reduserer. Simen spiller en fin ball sentralt på banen og treffer Sivert. Sivert bruker én touch på å sende ballen videre til Kristian som kommer på løp bak ryggen til Sivert. Kristian tar med seg ballen noen meter før han skyter fra 17 meter i det lengste hjørnet via bakken. Keeper får en hånd på ballen, men klarer ikke å forhindre at Kristian scorer og dermed står det 1-1. Og da hadde vi bare spilt 8 minutter av kampen.

Etter dette roer det seg litt ned. Redalen er veldig opptatt av å holde ballen i laget og spiller mye i sin bakre firer før de slår en lang pasning mot en av sine vinger, som da kan utfordre Snertingdal. Snertingdal på sin side spiller ballen mer direkte og i bakrom.

Snertingdal hadde en enorm mulighet til å ta ledelsen. Etter litt klabb og babb i Redalen sin 16 meter så kommer Cato seg fri fra markering og får ballen. Samtidig har keeper vært i feltet og tapt en duell, og dermed er målet åpent. Cato skyter på direkten fra 5 meter, men en Redalen spiller kommer seg på strek, får reddet og klarert.

Som nevnt tidligere var Redalen glad i å vri spillet til sine vinger og etter ca 30 minutter så lykkes de med dette. Redalen får satt opp sin back som kommer på et offensivt løp, han dribler seg innover før han sentrer til Mats Haugland som har kommet på et dypt løpt fra sin midtbaneposisjon. Han er stødig i det han skyter og får ballen forbi Ole Kristian. Dermed står det 2-1.

Rett før pause får Redalen en straffe som kan se noe billig ut, men dømt er dømt. Det er Øyvind Sundseth som tar denne. Han skyter til høyre og Ole Kristian kaster seg til riktig side, men straffen er så bra plassert at Ole Kristian ikke når frem til ballen. Dermed går Redalen til pause med 3-1 ledelse.

Resultatet lyver litt siden Snertingdal på ingen måte har vært dårligere enn Redalen. Den store forskjellen er at Redalen er mer effektive enn det vi er.

2.omgang:
Det blir gjort 2 bytter i pausen. Christoffer og Jan kommer inn og erstatter Bjørn Ole og Per Arvid. Her er det viktig å få inn mer offensive spillere.

Redalen får en veldig tidlig scoring når Ruben Furuseth kommer seg løs på høyre kanten og skjærer innover i vår 16 meter. Han er iskald i det han setter avslutningen til side for Ole Kristian og dermed står det 4-1.

Etter 60 minutter får Redalen nok en straffe. Denne gangen ser den mer klar ut enn den første. Øyvind Sundseth gjør seg klar igjen og denne gangen setter han skuddet midt i mål, men Ole Kristian kaster seg til venstre, og dermed har Redalen økt ledelsen til 5-1.

Etter dette så roer Redalen seg litt og gjør noen bytter, det gjør Snertingdal også. Mats og Joakim kommer inn for Tomas og Cato.

Etter 74 minutter får Snertingdal etablert litt trykk på Redalen. En løpeball spilles til Sivert som tar med seg ballen til linja ved 16 meteren og legger inn på første stolpe. Der kommer Kristian løpende inn og får headet ballen i nærmeste hjørnet! Bare minuttet etterpå får Kristian igjen ballen og løper rett og slett fra forsvaret til Redalen, og når han kommer alene med keeper avslutter Kristian mellom bena til keeper. Dermed står det plutselig 5-3 og Kristian står med et hattrick! Fine mål og flott prestasjon av vår mann!

Så begynner Snertingdal og løfte laget litt høyere, og lar dermed Redalen få muligheter til å kontre. Snertingdal klarer aldri helt og true Redalen så mye mer, og det begynner å bli krampetendenser på en del spillere. På overtid får Per Sigmund ballen og med sin hurtighet klarer ikke forsvaret til Snertingdal å følge etter. Per Sigmund er rolig når han kommer alene med Ole Kristian og skyter behersket i mål.

Dermed ender kampen 6-3 til Redalen. Men så sitter man med en følelse om at kampen var mye jevnere enn det resultatet sier.

1-0: (Redalen)
1-1: Kristian Grøterud/ass.Sivert Lomsdalen
2-1: (Redalen)
3-1: (Redalen)