G16 Storhamar- Snertingdal/Torpa (4-0) 6-3, 27/4

Mål: Simen Haugen 2, Magnus Nereng

Storhamar

Innbyttere mot Storhamar: Jøran, Esspen Holtet og Hans Marius

Etter å ha mistet en nøkkelspiller før kampen og med visshet om at Hamarlaget hadde vunnet sin første seriekamp 14-2, så var verken forventninger eller skuldre særlig høye før møtet med gutta fra «gærne» sida. Laget var enige om å gå utpå og gjøre sitt beste….og det viste seg og være nesten godt nok. Etter å ha dominert første 20.minutter fullstendig og spilt oss fram til såpass med sjanser at vi fort kunne ledet både med to og tre mål, så var det alt annet enn rettferdig at Storhamar tok ledelsen. Gutta mistet nok litt glød etter dette og hjemelagets desidert beste spiller dominerte stort ut omgangen. Han sto bak tre av fire mål, det fjerde var forøvrig et «bob-bob» straffe-mål. Trener-teamet var til tross for 0-4 i ryggsekken svært fornøyd med mye av det som skjedde og vi ble enige om å «vinne» andreomgang…..

Gutta gikk utpå og gjorde jobben, et flott langskudd av Simen Haugen, som også scoret et til og foranlediget frispark som Magnus Nereng satte vakkert i kassa bidro til at gutta reiste hjem, nesten med en følelse av å ha vunnet kampen, selv om vi bare vant 2.omgang. Nevnes må også Magnus Grøteruds fantastiske jobb med «ta ut» stjerna på Storhamar i omgangen, som et viktg bidrag til at vi nesten kom a jour, før hjemmelaget avgjorde med sitt sjette mål ti minutter før slutt. Noe merkelig var det også at hjemmelaget hentet inn keeper fra førstelagets trening ved siden av, da deres egen keeper ble skadet tidlig i omgangen. Et klart protestgrunnlag som kunne gitt oss 3 poeng, men skal vi ha poenga så skal vi jammen vinne kampen også. Meget god innsats og tidvis mye godt spill av et så urutinert og lite samkjørt lag ga nesten hakeslepp og ekstase både blant lagledelse og supportere. Dette lover veldig bra for fortsettelsen og målet nå må vel være at vi skal få et par tre-poengere i vårsesongen.

BB: Simen Haugen (ving)