G16 Snertingdal-Gran (3-0) 3-0, 6. september

Kampreferat Kai Øverstad

Årets siste hjemmekamp ble avviklet allerede nå, og på Skogheim skulle vi møte revansjesugne hadelendinger denne solrike septemberdagen. Vi visste fra i vår at de hadde gode enkeltspillere og raske spisser, som overrumplet oss den gangen. Nå var vi bedre forberedt og taktikken fungerte meget bra. Allerede etter fem minutter hadde vi hatt et par muligheter. Og like etter kom det ut av intet; Vemund slår en fin pasning fra midten, men det ser ut som Gran keeperen har full kontroll. Det har han ikke pga at Hansi jobber på «rått og røti» og overrumpler keeper, han fomler med ballen og Hansi lar seg ikke be to ganger. Runder keeper, misser litt i tilslaget, men putter årets første mål og ballen triller inn like ved stolpen i det tomme buret. Etter dette har bortelaget noen farligheter, men RSen rydder som vanlig opp i kjent stil. Etter halvspilt omgang slår Stian et fint frispark fra midt på banen og inn i boksen der Vemund header den inn mot mål, Thomas M er tøff i duellen og setter den i kassa fra fem meters hold.

Etter dette styrer vi kampen og i det omgangen er i ferd med å ebbe ut, slår Stian nok en gang et flott frispark, denne gang fra egen halvdel. Etter litt kriging i feltet er Gran i ferd med å få kontroll da en hardt arbeidende Trym dukker opp og drar seg forbi keeper og setter den i mål fra kloss hold. Kampen er punktert. Pep-talken i pausen var overflødig, men alle var enige om at vi skulle holde nullen. Dette bar andre omgang preg av, og selv om det innimellom var litt pent småspill så klarte aldri noen av lagen å skape de store sjansene. Vi nettet en gang til på retur, men dommer hadde blåst for frispark, så denne ble annullert. Det ble med et par halvsjanser, men vi tok en fortjent og sikker seier.

BB: Vemund Snekkerhaugen 8p

Målstatistikk (målgivende i parentes):
1-0 7.min Hans Jørgen Alund (Vemund Snekkerhaugen)
2-0 19.min Thomas Martinsen (Vemund/Stian Engen)
3-0 37.min Trym S. Engen (Stian)

Laget: 4-4-2
99.Alexander S.Rønningen (K)
25.Magnus Grøterud, 23. Vemund Snekkerhaugen, 19.Stian H Engen, 3. Joakim Svehagen
4.Tomas Pedersen, 11.Trym S. Engen, 10. Magnus Nereng, 7. Thomas Martinsen
18. Hans Jørgen Alund, 24. Espen M Holtet

Innbyttere:
13. Alexander Øverstad, 16.Simen Haugen, 20. Aleksander Sollien, 8. Sondre Engen, 14.Magnus Tomter