G16 Snertingdal-Gjøvik/Lyn (3-0) 5-2, 19. mai

Etter to ukers spillepause var vi nå på vei inn i ei hektisk uke med tre matcher på sju dager, og for de som også spiller på andre lag, G13/G19 ville det bli opptil fem kamper i samme tidsrom. Åkkesom; med beskjed om at Perstuguflåa var stengt i ei uke til så skulle vi ha Gjøvik/Lyn 2 til hjemmematch på Redalen Stadion. Etter en god start på sesongen var vi litt spent på hvor vi var i «terrenget», da vi hadde møtt presumtivt dårligere lag.

Mot Gjøvik/Lyn 2 ble det raskt avslørt at vi sleit med farten. Gjøvik brukte sine «hurtigtog» til å spille seg gjennom på sidene og i bakrom, men de gangene de var igjennom, sto en glimrende Alex RS i veien og brukte det han hadde av diverse beinparader og uredde inngripener. Vi klarte å spille oss til noen halvgode sjanser uten å lykkes og tok stadig mer grep om kampen.

Etter 20 min vinner Tomas P ballen på venstre side midt på banen, og etter et par driblinger slår han en perfekt skråpasning til Sondre, som får god tid til å stille inn siktet og med dødelig presisjon setter ballen nede i keepers venstre hjørne, Sondres første nettkjenning i år og 1-0. Etter dette eier vi resten av omgangen, og bare seks minutter senere er Tomas P nok en gang servitør, da han etter et raid slår nok en millimeterpasning, nå til Vemund som kommer fra venstre og sklir gjennom forsvaret og setter den utagbart forbi keeper, 2-0.

I løpet av de neste ti minutter har både Magnus G, Vemund og Simen megasjanser, men alle er millimetere fra å putte. Omgangen er i ferd med å ebbe ut da Tomas P nok en gang vinner en duell på midten og serverer Nereng som kommer løpende mellom spillere i bakrom og iskaldt fastsetter han pauseresultatet til 3-0.

Andre omgang forsetter på samme viset og vi spiller oss til to-tre bra muligheter, men ikke før drøyt ti minutter kommer målet. Vemund vinner en duell på midten og slår en høy pasning opp mot 16m, men med stillestående mot- og medspillere setter Vemund sjøl fart og vinner igjen andreballen i straffefeltet, lurer av et par måpende Gjøvikensere og setter den iskaldt forbi keeper (som Gjøvik hadde byttet i pausen), 4-0.

Etter dette synes dalagutta det får holde og tempoet synker betraktelig, dette gir atter G/L sjansen til å komme inn i kampen og de scorer etter ca et kvarter. Vi gjør det litt vanskelig for oss selv og Gjøvik får flere muligheter, men RS står atter i veien for det meste, helt til fem minutter gjenstår; 4-2. Vi holder imidlertid kontrollen og ett minutt før ordinær spilletid er ute så får vi en corner fra høyre. Nereng er som vanlig en presis servitør og foran mål får Tomas P æren av å avslutte en god kamp med 5-2.

Blant mange gode så ble disse banens beste: Tomas Pedersen 9p og Vemund Snekkerhaugen 9p

Målstatistikk
1-0 20 min. Sondre Engen (ass: Tomas Pedersen)/ skudd fra 14m
2-0 26 min. Vemund Snekkerhaugen (ass: Tomas Pedersen)/ alene med keeper 8m