G16 Lillehammer 2-Snertingdal (0-2) 0-3, 6.mai

Om spillet mot Vind var solid, så ble det bunnsolid mot Lillehammer. Vi startet med å spille oss til et par muligheter uten uttelling helt i starten, men etter 5 min. syntes Vemund R Snekkerhaugen det fikk holde, sammen med tre-fire spillere så går det «klikk-klakk» fra egen halvdel og på venstre kant får Vemund ballen på hjørnet av 16m, finter et par motspillere og alene med keeper setter han ballen sikkert og kontant i nettet, og 0-1.

Vi fortsetter å spille bra utover, sjøl om det «kladder» litt og vi sliter litt med å fylle etter med folk, dette gjør at vi ikke helt klarer å spille oss til store sjanser. Samtidig «frister» Lillehammer lykken med å ligge nære offside hele tiden, og det er tidsspørsmål før de skal få den helt store muligheten, men keeper «rødder opp» det lille som kommer. Så, rundt en halvtime er spilt, får vi corner. Presis som vanlig fra Magnus Nereng, men det overraskende er at en av banens minste, Trym S Engen er den som stiger høyest i været og med «flyperspektivet» i tynnluften, stanger han inn vårt andre mål (28.min) og vi går til pause med en 2-0 ledelse og stadig bedre spill.

Vi har tettet de raske løpene på kanten, midtforsvaret styrer offside-fella på en intelligent og iskald måte, samtidig som midtbanen vår har festet et jerngrep om kampen. Dette fortsetter utover i andreomgang og det spiller ingen rolle hvem vi bytter ut/inn,alle gjør manns-jobb og HELE laget vil SPILLE fotball. Ut på kanten, inn i midten, pasninger, driblinger…alt sitter, men vi klarer ikke å score, eller blir blåst av for offside på et par kjempesjanser. Ikke før drøyt ti mnutter gjenstår, blir kampen punktert. Reprise fra første kamp, frispark 18m og Stian Engen….BANG i krysset og det hele er avgjort, 0-3 (68.min) og en strålende kamp går mot slutten. Meget bra innsats av hele laget, og en av våre beste prestasjoner er gjennomført, selv om motstanden ble tammere og tammere etterhvert….neste kamp 19/5, hjemme mot Gjøvik/Lyn 2.

Banens beste: Alexander R Stensrud 9p og Stian Engen 9p

Lagoppstilling:
1 AlexRS, 13 Øvern, 14 Tomter, 19 Stian, 3 Joakim, 8 Sondre, 10 Nereng, 11 Trym, 23 Vemund, 16 Simen, 4 Tomas

Innbyttere:
7 Thomas M, 18 Hansi, 25 MagnusG, 20 Sollien, 6 Egil